Klasdagen en bezinning

1e - 2e - 3e JAAR

De eerste drie jaar volgen de verschillende klasdagen het ritme van het schoolleven.
De eerstejaars komen thuis in een nieuwe school, een nieuwe klasgroep. Groepsvorming staat hier centraal. De volgende twee jaar wordt hieraan verder gewerkt: hoe ontwikkel ik mezelf als waarden-vol persoon in relatie met anderen? Hoe ga ik om met zowel toenemende vrijheid als steeds zwaardere eisen?

4e JAAR

Vierdejaars staan op een keerpunt in hun leven: nog niet helemaal volwassen worden zij uitgedaagd door de vele verantwoordelijkheden, de talloze nieuwe dingen die op hen af komen. Een klasdag biedt perspectief, steun en herkenning.

Anim pariatur cliche reprehenderit, enim eiusmod high life accusamus terry richardson ad squid. Nihil anim keffiyeh helvetica, craft beer labore wes anderson cred nesciunt sapiente ea proident.

5e JAAR

De vijfdejaars beleven een relatiedag: onder begeleiding van de klassenleraar en de godsdienstleerkracht gaan zij op zoek naar de praktische, emotionele en spirituele betekenis van een (seksuele) relatie.

6e JAAR

Onze zesdejaars verblijven drie dagen in een abdij. Zij leven mee op het ritme van de monniken, in een sfeer van stilte en gebed proberen zij zich individueel en in groep voor te bereiden op de uitdagingen van een nieuwe levensfase.