Een gepassioneerd team met een hart voor leerlingen​

SJB-groeimeter

De groeimeter visualiseert de ontwikkeling van uw kind als persoon. Hang hem op een zichtbare plek en markeer samen belangrijke groeimomenten met de meegeleverde stickers, inclusief blanco stickers voor een persoonlijke touch.

Onder de vleugels van ...

Directie

De basisschool wordt geleid door directeur:

  • Brosens Guy

     

De beleidsondersteuning wordt opgenomen door:

  • Vermeiren Johan (lagere school)
  • De Block Emilie (kleuterschool) 


Schoolbestuur – KOBA Voorkempen

 Ons schoolbestuur maakt deel uit van KOBA (Katholiek Onderwijs Bisdom Antwerpen).Het is de eigenlijke organisator van het onderwijs in onze school. Zij is verantwoordelijk voor het beleid en de beleidsvorming en schept de noodzakelijke voorwaarden voor een goed verloop van het onderwijs.

“Kwaliteitsvol en inspirerend onderwijs aanbieden vanuit een christelijk opvoedingsproject”: dat is de missie van elke KOBA-school. De Raad van Bestuur van KOBA wordt geleid door de voorzitter, de heer Carl Snoecx; het dagelijks bestuur is in handen van de afgevaardigd-beheerder, de heer Louis Vervoort. 

Samen school maken

Onze schoolinterne partners

Pedagogische raad
Ouderraad
Schoolraad
Plaatselijk comité

Pedagogische raad

Maandelijks komen de leden van de pedagogische raad samen. Deze raad wordt vertegenwoordigd door een 4-tal leerkrachten (KS – 1ste gr – 2de gr – 3de gr).

Hier worden pedagogisch-didactische items besproken.
Dit ter voorbereiding aan de
eerstvolgende personeelsvergadering (opstellen agenda PV).

Ouderraad

De ouderraad in het Sint – Jan Berchmanscollege is de gezamenlijke ouderraad van de basisschool en middelbare school. Alle ouders kunnen deel uitmaken van de oudervereniging en zo actief deelnemen aan de uitbouw van een gezond leefklimaat op school. Op de vergaderingen worden opvoedkundige problemen, suggesties, reacties en vragen van de ouders samen met de directie en aanwezige leerkrachten besproken.

De oudervereniging concentreert haar doelstellingen in drie kernzinnen: een brug naar de school bouwen, meewerken met de school, ondersteunen van de school. In heel haar werking is één van deze basisdoelstellingen terug te vinden.De rechtstreekse website van de ouderraad is www.ouderraad-sjbmalle.be.

Schoolraad

De schoolraad is een inspraakorgaan samengesteld uit 3 personeelsleden van de basisschool, 3 ouders van de ouderraad van de basisschool, 3 personen van de lokale gemeenschap en de directeur van de basisschool. Samen zoeken zij naar de beste middelen om de belangen van de leerlingen van onze basisschool te behartigen.

Plaatselijk comité

Het plaatselijke comité ondersteunt de verantwoordelijkheid van het schoolbestuur.
Zij behartigt hiermee de lokale beleidsvisie van onze basisschool.

Onze externe partners

CLB
Ondersteuningsteam Vokan
Pedagogische begeleidingsdienst
Inspectie

CLB

Onze school werkt samen met CLB1 Antwerpen-Middengebied (Bethaniënlei 6b, 2980 Zoersel). Contactgegevens: 03/380.38.00 of zoersel@clb-ami1.be 

Het CLB werkt vraaggestuurd. Het vertrekt vanuit vastgestelde noden, vragen van de leerling, de ouders of de school. De begeleiding situeert zich op 4 domeinen : leren en studeren – onderwijsloopbaan – preventieve gezondheidszorg – psychisch en sociaal functioneren.

Leersteuncentrum (LSC)

Onze school is aangesloten bij het LSC van Vokan (Voorkempen/Noord-Antwerpen). De ondersteuning vanuit het LSC werkt steeds leerling-, leraar- en schoolteamgericht. Samen met het lerarenteam pakken zij de ondersteuningsnoden aan. Je kan niet rechtstreeks ondersteuning aanvragen bij het LSC. Dat verloopt steeds via de school.

Contactgegevens: www.vokan.be of info@vokan.be .

Pedagogische begeleidingsdienst ‘Katholiek Onderwijs Vlaanderen’

De pedagogische begeleiding heeft tot opdracht om het beleid van scholen te versterken en de professionalisering van het onderwijspersoneel te bevorderen. Ze ondersteunt scholen bij hun pedagogisch project tijdens pedagogische studiedagen of concrete trajecten.

Inspectie

De onderwijsinspectie controleert en stimuleert de onderwijskwaliteit door middel van doorlichtingen en tussentijdse bezoeken. Tijdens de doorlichting onderzoekt de onderwijsinspectie de kwaliteitsontwikkeling én de kwaliteit op de klasvoer.